Alles Over Spiritualiteit Zonlicht doordringend donkere wolken over diep ravijn - Alles Over Spiritualiteit Banier

Bijbelse meditatie

QUESTION: Bijbelse meditatie

ANSWER:

Wat is het verschil tussen Bijbelse meditatie en meditatie uit de New Age beweging? Hoe weet ik of ik over de juiste dingen mediteer?

De beste manier om hier achter te komen is te kijken wat de Bijbel over meditatie zegt:

De Bijbel zegt dat wij moeten mediteren over het woord van God. In psalm 1:2 staat: “Het is heerlijk als je geniet van Gods wet, en daar dag en nacht over nadenkt.” Psalm 119:97 zegt: “Wat houd ik toch veel van uw wet! Ik denk er de hele dag over na.” In Jozua 1:8 staat: “Houd de woorden van dit wetboek altijd in je gedachten. Denk er dag en nacht over na. Want alleen dan zul je precies kunnen doen wat erin staat. En dan zul je altijd succes hebben. Alles wat je doet, zal lukken.”

De Bijbel zegt dat wij moeten mediteren over de werken van God. Deuteronomium 32:4 zegt: “Hij is de Rots waarop wij stevig staan. Alles wat Hij doet is volmaakt. Alles wat Hij doet is rechtvaardig. Hij is trouw en nooit onrechtvaardig. Hij doet altijd wat Hij heeft beloofd.”

De Bijbel zegt dat wij moeten mediteren over Jezus. In Hebreeën 12:2-3 staat: “Daarbij moeten we alleen op Jezus letten, want Hij is onze Leider. Hij wijst ons de weg en gaat voor ons uit. Hij is ons voorbeeld in het geloof. Hij verdroeg de dood aan het kruis en alle schande, omdat Hij wist hoe blij Hij daarna zou zin. Nu zit Hij naast God op de troon. Denk dus alleen aan Hem. Hij heeft het verdragen dat de mensen niet naar Hem wilden luisteren en Hem zelfs hebben gedood. Als jullie daaraan denken, zullen jullie niet moe worden en het niet opgeven.”

De Bijbel zegt dat wij moeten mediteren over de dingen die God plezier doen. Psalm 19:15 zegt: “Heer, ik wil dat U kan genieten van alles wat ik zeg of denk. Heer, U bent de rots onder mijn voeten. U bent mijn Redder.”

De Bijbel zegt dat wij moeten mediteren over eeuwige dingen. In Kolossenzen 3:2 staat: “Geef de hemelse dingen de eerste plaats in je leven, en niet de aardse dingen.”

In Filippenzen 4:8 staat: “En, broeders en zusters, richt je gedachten op alles wat waar, eerlijk, heilig, vriendelijk, mooi en goed is.”

Leer meer over meditatie!


WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen



Copyright © 2002-2021 AllAboutSpirituality.org, Alle rechten voorbehouden